onsdag 10 april 2013

Ledsen my darlings

Alltså jag ursäktar så mycket för att jag inte bloggat på ett (långt) tag. Men det har varit rejält kaotiskt i mitt liv på sistone, vilket får ner mig till botten. Och då är det inte så värst roligt att blogga. Alla inlägg skulle fan börjat med "Godmorgon. Idag vaknade jag och kom på att mitt liv suger." Nej, nu ska jag inte vara någon återspegling av mitt förra depressions-jag. I'm past that time. Well, annars har livet varit bra. Började skolan i måndags efter ett livligt påsklov, som jag spenderade med min underbara Stockholms-tjej (kusin) Hanna. Vi tog en heldag i Gbg, såg på bio, skrattade 24/7, skrev fanfics, bakade foccacia till min krävande pappa. (En händelse som utspelade sig vid nyår då Hanna var här; Sitter i matsalen. Min pappa kommer in dit sprudlande glad. Säger till mig och Hanna "Skulle inte ni baka foccacia?" vi tittar på varandra och grimaserar. Sedan skakar vi snabbt på huvudet och skriker ut, på ett icke-elakt sätt, "Nej!" Min pappa viftar med händerna och bara "Men jag trodde ni ville..." och slumpar iväg. Därför bakade vi nu nästa gång min kusin besökte för att återgälda denna besvikelse)

Saknar min kusin så myyyycket. I alla fall hopade sig problemen upp för mig i måndags. Jag kom på att jag inte skrivet EN ENDA SIDA på SO-arbetet som ska vara klart på fredag. Idag, onsdag, har jag fortfarande inte skrivit något. Fy på mina prioriteringar. Men igår var jag sjuk och gick hem efter en lektion. Bäddade ner mig i sängen och föll direkt i djupsömn. Vaknade dock redan (!) tjugo över tolv då mamma tittade till mig. Gick upp, åt lite tröst-lunch och tittade på Goal 1 & 2 medan hon var borta i ett par timmar. Min loving storebror åkte sedan till Max och hämtade upp delish mat där till middag. Sedan blev det fotboll kvällen lång. På min mac streamade jag Galatasaray(borde nog lägga till ett par a:n kansskkkeee?) mot Real och på min storebrors hade jag hittat Dortmund-Malaga. Både visade sig vara ena rysarna. Var rätt så glada för Dortmund, men tyckte att det var hur orättvist som helst med offsidemålen. En blind person hade kunnat se att de två sista för Dortmund var offside(i alla fall ett) men även 1-2 målet för Malaga var nog offside. Men var dessvärre extremt arg på Real. My hate-team gick ju vidare.

Idag har jag varit i skolan, tack vare underbara panodil, och har haft hur kul som helst. Älskar 9a så mycket, så mycket. Ett liv utan er är inte ett liv värt att leva. I alla fall så kom jag hem vid tre-tiden och då blev det mellanmål och tv-tittande. Kollade sedan på gamla videor från när jag var liten och även från då min storebror Alex hade typ lilla Idol i sin skola år 2003. Blev otroligt förfärad över modet på den tiden och förstod att de alla hade svimmat av chock om jag hade åkt tillbaka i tiden med mina kläder. Skrattade gott åt detta omöjliga inträffande. Försökte sedan plugga, gick inte bra, försökte sedan skriva, blev för trött, och slutade med att jag läste istället. Och sedan blev det middag och nu väntar jag på CL - my big love, typ femhundrasjätte gången gillt eller nåt. Idag blir det Bayern mot Juventus på TV och Barca mot PSG streamat på datorn. I'm nothing without football.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar